domingo, 20 de noviembre de 2011

TAMBÉ APRENEM JUGANT!

OBJECTIUS QUE PRETENEM AMB ELS RACONS D'AULA:

·   Donar la possibilitat als infants de desenvolupar totes les potencialitats intel·lectuals, afectives i socials.
·        Respectar el ritme de treball de cada alumne.
·      Eludir la por a equivocar-se, ja que el treball dels racons es basa en l’experimentació ( assaig/error/encert).
·  Ajudar a refermar unes estructures mentals, necessàries per al desenvolupament integral del nin.
·        Estimular el raonament lògic i deductiu a partir de l’experimentació.
·        Trobar diverses solucions per a resoldre un mateix problema.
·        Potenciar la representació i simbolització.
·        Aconseguir més autonomia en el treball.
·  Desenvolupar l’esperit d’investigació a partir de l’observació, comparació  i reflexió.
·       Potenciar la capacitat de concentració.
·     Responsabilitzar-se individualment de la cura i conservació del material que es troba als racons.
·   Potenciar el treball sense l’ajuda d’una pauta immediata i d’aquesta forma posar en pràctica les seus capacitats.
·        Adquirir experiències directes i funcionals.
·        Augmentar la base dels seus coneixements.


    En definitiva, els racons de treball, ajuden a transformar gradualment les experiències adquirides, passant d’un ritme desordenat i dispers a un ritme ordenat i constructiu.

 El resultat serà l'enriquiment i la millora en els processos psíquics cognitius: la memòria, el raonament, la imaginació, el llenguatge,...i tot a partir de l’aprenentatge significatiu i funcional.

A la biblioteca de l'aula podem mirar revistes, llibres, contes, fotos... i així aprenem que  necessitam estar tranquils, en silenci, còmodes i potenciam l'aprenentatge de la lectura de manera lúdica.



Tenim unes cuineres genials! na Lucia P. serveix el dinar i na Lucia M. aguanta  la palangana ! 
Treball col.laboratiu!


Na Lucia M. està fent el dinar...
Na Georgina crida per telèfon i posa en pràctica tècniques de relacions socials (saludar, acomiadament..) a la mateixa vegada aprèn els números pitjant els botons del telèfon.

En Gustavo du el cotxet de la neteja i així es familiaritza amb l'ús de la granera, la fregona ...

N'Alberto gaudeix al racó de les desfresses, es posa i es lleva diferents robes que tenim i es posa en la pell de diferents personatges i animals, segons la desfressa.

Amb els taps dels retoladors que ja no funcionen jugam a fer torres altes  potenciant així la manipulació i la motricitat fina de les nostres mans. També jugam a fer sèries lògiques, (blau- groc-blau-groc...) 

No hay comentarios:

Publicar un comentario