Començam a tastar els diferents aliments. |
Tastam el sucre |
ummmmmm que bo! |
Tastam la SAL! |
tastam la nocilla... |
galletes salades! |
Patatilles de "jamon" |
Començam a fer la mescla de l'aigua i el sucre... |
Preparats per començar la feina |
Posam el nom i el títol a la nostra feina |
Explicam què hem dibuixat! |
En grup, els nins i nines havien d'anar tastant diferents tipus de menjars i els havien de classifacar segons fossin dolços o saltas...abans d'això vàrem fer dues columnes a la pissarra, amb un sac de sucre i un altre amb sal. Es va fer una conversa sobre les coses que poden tenir sucre, com és el sucre i com són les coses que tenen sucre.... i va sortir la paraula DOLÇ.... ho vàrem fer igual amb la sal; i es va dir que les coses amb sal són SALADES.
A partir d'aquesta diferenciació, anàvem tastant cada aliment i segons el seu gust el col.locàvem a la banda del sucre o a la de la sal. Quan ja se va tastar tot, els nins digueren si els agradaven més les coses dolces o salades.
Després de la conversa i de menjar un poquet, els vaig presentar 4 elements; AIGUA, SUCRE, GUIXOS DE COLORS I CARTOLINES.
La pregunta que els vaig fer; què podem fer amb aquestes 4 coses? ... finalment va sortir la idea de mesclar l'aigua amb el sucre i pintar amb els guixos sobre les cartolines. Els resultats varen ser preciosos i els nins varen explicar als seus companys què havien dibuixat i quin era el dibuix que més els havia agradat de tots.
No hay comentarios:
Publicar un comentario